Založba Pasadena
Roger C. Parker
Grafično oblikovanje
V knjigi najdete:
– Razumljive in preproste metode za lepo in učinkovito grafično oblikovanje.
– Nasvete za vsakovrstne priložnosti.
– Jasne in praktične prijeme za poživitev publikacij.
– Preprosta pravila, ki vam bodo prihranila čas in denar.
– Najboljše načine uporabe in prilagajanja predlog vašim potrebam.
– Navodila, kako izbrati pisave, njihove velikosti in razmike med njimi.
– Nasvete, kako se lotiti določenih projektov.
– Predvsem pa: to, kar res potrebujete – podano jasno in jedrnato.
Knjiga sistematično obdela najprej elemente oblikovanja, ki so osnova za poznejše delo. Likovni elementi in principi temeljijo na izkušnjah klasičnega tiskarstva, ko so še uporabljali svinčene črke. Srečamo se z vrsto izrazov in pojmov, ki jih moramo poznati in razumeti, če se spuščamo v grafično oblikovanje. Poznati moramo orodja, s katerimi bomo delali – orodja v oblikovnem pomenu. Avtor nas podrobno seznani z osnovnimi pojmi, ki so potrebni za organizacijo strani. Govori o naslonilih, mreži, stolpcih, o uporabi tipografije, ilustracije in fotografije v publikacijah. Skrbno je obdelano prav poglavje o tipografiji. Razloženi so pojmi, ki opisujejo črko kot nosilec sporočila v vseh njenih oblikah in razsežnostih ter odnosih, ki vladajo v besedi, vrstici in stavku.
Veliko je navodil, nasvetov in opozoril za dobro oblikovanje. Če se tega držimo, lahko pripravimo dobro in korektno oblikovano tiskovino. Mogoče se bodo zdela komu pravila starokopitna. Avtor večkrat omenja, da so pravila zato, da jih kršimo. Toda najprej jim moramo zelo dobro poznati, šele potem jih lahko kršimo. Če pa jih že kršimo, moramo vedeti, zakaj to počnemo. Mislim pa, da nam še veliko manjka do tega, da bi oblikovali tiskovine z zavestnimi prekrški; več je prekrškov zaradi neznanja.
Vrednost knjige je predvsem v praktičnih napotkih in opozorilih za korektno oblikovanje vsakodnevnih tiskovin. Na enem mestu je strnjeno bogato znanje in izkušnje tiskarskega izročila preteklosti in sedanjosti z željo, da bi bilo naše grafično oblikovanje lepo in učinkovito.
O avtorju
Info
Založba: Založba Pasadena
Naslov izvirnika: Looking Good in Print
Založba izvirnika: Ventana Communications Group
Prevod: Boštjan Troha
Jezik: slovenski jezik
Vezava: broširano
Strani: 373
Mere: 188 x 235 mm
Izid: marec 1997
ISBN: 9616065300
ISBN-13: 9789616065306
COBIB-ID: 65617664
UDK: 519.688:655.5 519.688:766